Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

fredag 4 juni 2010

Klassläger & Cancermammor

Elias har varit på läger med klassen i Skrylle. Helkul precis hela tiden. Massa lek och godismumsande. En klass-isk spökrunda blev det också. Elias berättade att han blev så rädd att han började gråta, Ola så han skakade liggandes på marken etc.. Men summa summarium så var det ändå spökrundan som var det bästa på hela lägret.

Idag fick Bea hänga med oss skolsköterskor på äventyr på Österlen. (Insulinpumpen... och visst mina känningar blev besannade och var tvungen att sättas om - vad annars?! Supersuck!!!!)
http://www.minimed.com/images/realtime/realtime_system.jpg


Helt illa var det inte, men tempot i arboriet var lite för lugnt för hennes smak.

Men vackert!


Innan vi körde hem mös Bea och Maja med deras katter. (Anettes yngsta dotter).



Mammselimumserna Annette & Sari

Hemma hos min kollega Anette ringde Sari och frågade efter lite söta änglar.
Självklart körde jag förbi hennes jobb på vägen hem och lämnade några. Det är alltid speciellt att träffa en "cancermamma". Man har ett speciellt band som man inte kan få med nån annan. Vi vet hur livet ska levas. Varje dag! Vi vet vad verklig lycka är. Det är att ha varje dag med sina barn. Inget kan vara mer underbart. Precis som vi föräldrar har så har cancerbarnen sitt band till varandra. Så Barncancerföreningens utflykter med de barnen är nåt av det bästa de gör. Det "helar" barnen mer än 1000 psykologer tillsammans.

1 kommentar:

  1. KRAM fina du.F´låt att jag inte hörde av mig i Lördes fm.Cyklade hem och hade 1001 saker att göra hemma:o(((Skulle ringt dig.F´låt..Puss min vän

    SvaraRadera