Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

tisdag 18 maj 2010

Sjukhus och fiske

Elias har varit på sjukhuset idag och gjort en glukosbelastning för att se om han har börjat få diabetes... Proverna är inte helt klara, men om jag tolkade blodsockervärdena rätt så verkade det inte så. Men helt säker är jag inte, så vi får vänta på att allra snällaste läkaren A ringer och meddelar resultatet senare i veckan. Efter provtagningen orkade Elias inte gå tillbaka till skolan utan följde med mig på mitt jobb.
Efter det fick vi köra hem i räserfart. Karin, Isabelle och hennes kompis Emelie kom för idag var det kuligheter med Barncancerföreningen. De skulle åka och fiska på en stor båt. Så vi skulle vara i Landskrona halv 5. Oh, så de såg fram mot detta evenemang.


Och visst hade de det härligt och kul! ...även om det fanns de som kräktes av sjösjuka. (Inte Elias).

Elias i fören!


Isabelle fick en torsk!


Sanna berättar för sin mamma om Elias hyss på båten.

Karin och jag åkte på en egen sväng medan vi väntade på fiskarna. Vi hade det så mysigt tillsammans. Delade på en helt underbar italiensk pizza. Den godaste jag ätit tror jag. En pizza gjord på Hven-durumvete, hemmagjord tomatsås, italiensk parmaskinka, pesto, hyvlad parmesanost och ruckolasallad. Slurpmums! På väggen hängde flera priser om deras priser, så vi valde nog rätt pizzeria helt av slumpen.

2 kommentarer:

  1. Lät som en underbar dag:o))))Kul att se foto på kidsen...De ser jättepigga ut.Gott....Kram till er.....När ska vi ses???

    SvaraRadera
  2. Min son är med på översta bilden, han fick tyvärr ingen fisk men hade trevligt ändå.
    Kul att komma ut och fiska..

    SvaraRadera