Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

torsdag 1 juli 2010

Dagens marknad!

Från tidiga morgon till sena kvällen stod vi som knallar på marknaden och fick gåvor från vänliga människor som skänkte till Barncancerföreningen. Vi som var där var: Jag, Elias, Beatrice, Louise, Karin från Dagvården, Susanne kompis från Bjärred och hennes son Max, Samanta och hennes 2 döttrar Thea och Thelma (?), Helene och hennes man och 3 barn och en extra tjej samt hennes kusin med en liten vovve, Gunvor och Chrille. Så vi var ganska många - men det behövdes. Vi hade folk som kom i princip hela tiden och det är ju fantastiskt! Många vänner som vi känner sen tidigare och andra som man inte sett på länge. Kul att vara där i vimlet och träffa alla. En knalle som vi köpte riktigt många DVD-filmer av förra året till barncanceravdelningen var där i år igen, kom ihåg oss och skänkte 10 DVD-filmer. Sjysst!!! Elias är oftast lite hängigare på onsdagar, så även idag... så han fick åka hem lite tidigare. Låg mest i Brassestolen med en filt och halvsov, stackarn. Piggnade på sig regält när Simon och Filip från handbollslaget kom förbi. Han passade på att gå med dem en stund.
Tusen tack allihop!

4 kommentarer:

  1. Det är ju vi som ska tacka.....ses snart
    kram
    Susanne och Max

    SvaraRadera
  2. Jag hamnade här av en slump - letade efter en bild på nätet under sökordet 'vänner' - och blev helt fast. Bara förordet; Elias har cancer, men cancern har inte honom' tyckte jag var så vackert att jag började gråta. Det var så bra sagt/skrivet... det är ju precis så det är och man måste se på tillvaron.

    Många Lycka-Till-i-Livet Kramar

    SvaraRadera
  3. Det var trevligt att träffa dig Annette. Vi skulle vilja ses en dag under semestern så att vi får "göra" upp ;-)

    Ha dé gott och hälsa familjen!
    Kram Catarina (Tetra Pak)

    SvaraRadera
  4. Hmm... vart tog min kommentar vägen?

    Jag har nu iaf skrivit ett inlägg om min läsning på er blogg..

    Även tillägnat mitt 1000:e inlägg till Elias med en stjärna.

    Jag önskar er all lycka o välgång!

    //Susanne

    SvaraRadera