Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

lördag 19 februari 2011

Många undrar

...varför vi inte skrivit på så länge. Men vad ska man skriva när dagarna är de samma dag ut och dag in? Elias mår inte så bra. Går i skolan 2-3 dagar i veckan och hänger sen mest i soffan och är trött/matt.
Den 26 mars tar han sin allra sista cellgiftstablett. Det är en lördag. Förhoppningsvis är han just då på läger tillsammans med flera andra barn som kämpat eller kämpar emot cancern och åker skidor. Nåt som Barncancerföreningen ordnar.
Sen...på måndagen den 28:e därefter är det sövning på schemat. Nytt benmärgsprov för att se hur behandlingen verkligen fungerat....

6 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna att det går bra på benmärgsprovet och att ni kan få lite lugn och ro i sinnet framöver. Kramar från Gertie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Är det så att båda era döttrar har diabetes och er son ALL? Själv har jag diabetes och har en systerdotter som har ALL. Det borde liksom räcka med en grej, men konstigt nog är det ofta ngt mer än bara en jobbig grej.

    Massa styrkekramar till er

    SvaraRadera
  3. Ja, tyvärr är det så... Louise fick diabetes i 12 års "present" istället för ett dykarcertifikat som jag lovat henne. Beatrice fick diabetes 1 månad innan Elias blev sjuk... så maxad otur. Jobbigt. Mest för barnen. Men även när det gäller en själv med förståelse från arbetsgivaren som inte tycker man är en bra person längre:-(

    SvaraRadera
  4. De fattar nog inte hur svårt det kan vara, man önskar att de kunde byta plats för att förstå. Det är klart att man inte önskar någon en sån situation, men du förstår säkert hur jag menar! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Har precis hittat hit och vill bara skicka lite styrka, kraft och empati. Jag har själv haft ALL två gånger, så jag vet vad Elias går igenom. Jag har två söner, så jag vet genom min man vad du och dina döttrar går igenom, på ett ungefär. Fortsatt lycka till. Heja er!/Jos
    www.jeskommunikation.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Kollar in lite då och då, har svårt för att skriva just nu, men jag önskar av hela mitt hjärta att Elias benmärgsprov är 100% bra att skiten har försvunnit från hans kropp..
    Här är det fortfarande en väldig berg o dalbana, tankar känslor och allt.

    Önskar er all lycka till,,
    Hälsa Elias att han ska kämpa, kämpa o kämpa
    vi tänker på er..
    Kram Jenny (Moas mamma)

    SvaraRadera