Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

onsdag 15 december 2010

Infektionskänslig


Elias har inte mått så bra sen...en tid. Ligger mest i soffan och hänger framför TVn och datorn. Orkar inte gå till skolan.
Tidigt i tisdagsmorse kom sjuksköterskan från avdelningen och tog de sedvanliga proverna. Verkligen lyx att slippa ta sig in till sjukhuset och ta prover!
På kvällen kom svaren. Inte konstigt att han inte mår bra. Vita och trombocyter ligger lågt. Speciellt de vita. Neutrofila nere på 0,72. Så Elias kommer inte gå mer i skolan denna terminen. Det blir hemmaläge i "karrantän".
Varken vill eller vågar utsätta honom för rysk roulette med att han skulle kunna bli smittad av någon infektion som kan ge förödande konsekvenser! Trist bara att Chrille tycker jag är för överbeskyddande...så vi kommer i konflikt. Ser inte så allvarligt som jag på hans tillstånd. Men Elias har sin cancerdiagnos och får sin behandling - varje dag - kämpar för sitt liv. Då ska han banne mig inte få en infektion heller som kan ställa till det! Men det är kanske så att mammor är mammor. Städar och tvättar det gör jag mycket och ofta. Men så har Elias heller inte haft en enda allvarlig infektion sen han kom hem från sjukhuset! Stökigt är här hemma (för det finns viktigare saker än att allt är i perfekt ordning) - men framförallt är HÄR rent. Det är värt allt jobb! Jag är villig att göra ALLT som står i min makt för mina barn. De är de viktigaste som finns för mig!!! Överbeskyddande är jag i så fall med stolthet! Hellre det än motsatsen.

http://rlv.zcache.com/i_love_elias_heart_custom_personalized_button-p145656748088747846t5sj_400.jpg




5 kommentarer:

  1. hej
    överbeskyddnade tycker jag inte att du är....
    snarare rädd om din/er älskade son....
    Kram susanne

    SvaraRadera
  2. E man mamma så e man..
    E det cancer så e det..
    Ni måste vara rädda om Elias.
    Han får absout inte få någon infektion nu.
    Kram Jessie

    SvaraRadera
  3. Det är nog skillnad på mammor och pappor. Men vi ska väl komplettera varandra på något sätt. Kämpa på hela familjen och speciellt Elias. Skickar en julhälsning och massor med kramar som kanske kan pigga upp lite,från Gertie.

    SvaraRadera
  4. Hej hej
    Min kusin fick leukemi ung ålder, efter benmärg från sin store bror blev hon frisk. Men har haft en stor kamp hela livet.

    Håller tummarna

    SvaraRadera
  5. Tror säkert att du värnar om din son med infektioner och allt men tänk på vad du skriver. Tycka är en sak men skriva en annan. Sånt tar hårdare än vad man tror. Barn älskar båda sina föräldrar även om föräldrarna ej älskar varandra. Kramar till er alla och försök att hålla ihop trots allt!
    En som varit där och verkligen vet vad som är viktigt i livet!

    SvaraRadera