Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

söndag 18 april 2010

Elias mår riktigt bra.

Elias har mått bättre än på evigheter. Liksom Bea. Det är så härligt så det är knappt sant. Han och Bea har cyklat till och från skolan varje dag - precis som vilka barn som helst. Man blir sååå himla glad för varje dag som de mår bra. Varje dag tänker jag på vilken fantastisk dag det är och varje dag minns jag hur det var för 1 år sen. Så man är inte lite tacksam! Varje dag är en gåva! Barnen är en gåva! Tack!
Chrille mår inget vidare och har fått en infektion i magen. Så han har varit en vända på akuten och fått öppna magen. Peincillin Herracillin och nu kommer en distriktssköterska och måste ta hand om såret. Men det blir bättre för varje dag...hoppas vi.
Men även solen har sina fläckar. Orken är inte i topp - än. Det tar mycket kraft att jobba för fullt och sköta allt i hemmet. Jag har ju lite annat för mig också med barnen och barncancerföreningen. Just nu bara längtar jag till att umgås med vänner och att få kraft till att påbörja att få ordning här hemma. I hela huset är det bygghögar och byggröra. Följt av otapet på Louise rum. Snart - hoppas på mycket snart ska orken infinna sig så vi kan få ordning "på torpet". Men sen är det ju också så att trots att röran tar mycket energi, så har ens värderingar om ens vardag omprioriterats. Det är lite dubbelt. Men det hade varit fint om det en dag de facto kunde bli just det - fint.

3 kommentarer:

  1. Så glad jag är att både Elias och Bea mår bättre, vilken lycka för er att se och att njuta av det. Många bara lever på utan att tänka efter. Synd att Chrille nu mår dåligt :-( Kan tänka mig Annette att du (ni) är helt slut inombords. Allt du (ni) gör och har gjort betyder så otroligt mycket för folk i er omgivning, du är en så trevlig tjej med humor och jävlaranamma :-) Bamsekramar till er alla! Hälsningar från "TP" Catarina

    SvaraRadera
  2. Hej
    Usch inte nu detta med Chrille också..varför kunde inte allt bara få gå på räls för er..
    Men jag måste bara säga att du, Anette , är en enorm människa. Som trots allt ni har sprider glädje runt dig
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. I kärleksfullt minne av varje cancerpatient, familjemedlem och vän, som har förlorat striden med cancer, och de som fortsätter att erövra den! Sätt på din sida för 1 timme om du vet någon som har eller har haft cancer. Många kommer inte att kopiera och klistra in den här. Det gjorde jag. Kommer du? April är cancer månad ♥ ♥

    SvaraRadera