Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

tisdag 14 september 2010

Ont i ryggen...

Elias har klagat på ont i ryggen från och till under en längre period. Trodde kanske att han "härmade" sin pappa eller nåt i den stilen, men han har börjat vilja ha smärtstillande... Idag var det idrottsdag på skolan och vi bestämde då att han fick gå på sjukhusskolan istället.
Så jag körde honom till sjukhuset där han själv gick upp till dagvården och tog sina sedvanliga prover hos Karin. Allmänt jubel eftersom de lyssnade på "NRJ morgonlureri" och ingen mindre än Hanna var "offer".
Elias gick i skolan och klarade av alla uppgifter i flera ämnen innan han tog bussen hem igen. Jag ringde hem flera gånger, men han lät inte glad och fortsatte klaga på ryggont. Vad är det? Man får tusen tankar och ingen av dem känns logisk. För vad är logiskt när det gäller honom? Är han sjuk? Är det trötthet? Är det oro? ...eller vad är det? Kan det bero på alla stick från hans sövningar - det är ändå 27gånger de varit där och stuckit honom... Suck. Är det inte det Elias, så är det Bea. Hela tiden nåt litet som ska grumsa ens dagliga tankar så man blir orolig själv.
Men jag avvaktar till nästa läkarbesök den 27:e.

4 kommentarer:

  1. Det behövs så lite för att tankarna ska triggas igång, jag vet så väl. Jag får hela tiden övertyga mig själv om att det är naturligt att man ibland har ont i huvudet, att man mår illa osv, det behöver inte betyda det värsta. Men det är svårt, mkt svårt.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. usch kan verkligen förstå din oro..vi får verkligen hoppas att det inte är något....
    snart dax för en fika tycker jag...
    kramar susanne

    SvaraRadera
  3. förstår att du blir rädd.....Fattas annat men kan det inte bara bero på att han kanske växer fort?Pontus gjorde det ett tag(och även min andra son Johan)och hade oxå väldigt ont i ryggenPuss på er

    SvaraRadera
  4. Hur mår ni? Kramar till er alla! <3

    SvaraRadera