Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

torsdag 18 februari 2010

Jobbig torsdag

I morse orkade Elias inte komma iväg till skolan. Jag kämpade med att få upp honom. Lockade med att härligt bad - som han till slut hoppade i. Njöt av det, men sa att han inte orkade gå till skolan. Pratade lite och han sa att han är orolig för sin lillasyster Bea. De är ju de bästa vänner och tajta som enäggstvillingar. Elias obraiga mående beror säkert mycket på Beas oförklarligt besvärliga diabetes, men även av dosen cellgifter är höjda. Han fick 7st metrotrexat och 1,5 Purenetohl.
Louise mådde inte heller bra idag och kom hem från skolan pga huvudvärk.
Själv är jag helt slut, men kan inte låta bli att på egen hand söka svar på gåtan varför Beas blodsocker är så högt. Så jag har letat på nätet och kontaktat en av världens mest framstående diabetesforskare och även vår käre granne, Arne Melander (en av de lärde i Lund) som är professor, pensionär och har ägnat sitt liv åt att forska i diabetes. Jag ger mig inte! Bea ska bli bra hon med! Nu är det tigerns år och YES jag är en tiger för mina barn!
En extra stor kram till Jessica, Tobba och Maria som är så gulliga och stöttar oss! Stora kramar till Er andra som också finns där när vi behöver det och er som hör av er, skickar mail och hälsningar...

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har precis hittat till er blogg. Min dotter har också diabetes så inom det området har jag erfarenhet. Ni är starka och precis som ni skriver: ekar växer sig starka i motvind och diamanter framställs under tryck!

    Tänker på er och sänder en kram med energi!

    Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  2. Jag och Matilda (vi med änglarna i Malmö) läser er blogg och håller tummarna för att alla i familjen snart mår bättre!!!

    SvaraRadera