Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

fredag 12 februari 2010

Rena rama sjuksnurren!

Beatrices blodsocker verkar inte ge med sig. Sätter alla hjärnor i arbete och "vi" fattar ingenting. Sedan hon blev inlagd har läkaren ökat och ökat hennes insulindoser - så nu har hon dubbelt så mycket sen hon blev inlagd i måndags... ändå är det inte bra. Suck!
Elias har varit det mesta i skolan hela veckan. Mått illa på morgnarna men med lite pepping och tjat har han ändå kommit väg. Väl i skolan så har han trivts som fisken i vattnet.
Utom idag - då kunde han inte gå till Munspelets skola. Pga...Idag har Chrille varit iväg till Ängelholm och fått sprutor i ryggen urtidigt, så Elias fick göra Bea och mig sällskap på avdelningen innan de 2 gav sig iväg till sjukhusskolan - för skola måste de gå i!
Louise fick klara sig själv på morgonen.
Mormor fick möta upp Chrille på sjukhuset när han lämnade Elias. Eftersom Chrille inte fick och definitivt inte kunde köra hem själv.
Bea fick permission, sån tur var, och vi hann hem strax innan Chrille och hans svärmor kom hem. Han fick ha hjälp att bara ta sig fram det lilla lilla. Han är totalt invalido!!! Kan inte ens sätta sig i soffan själv eller ta sig till toaletten. Så nu ska vi fundera på hur vi ska lösa kvällen och så... när Beatrice och jag måste in igen ikväll till avdelningen.
Så nu håller vi tummarna på att Beas blodsocker SNART - jättesnart - ska bli bra, så jag kan få ihop allt som måste ordnas. Skolskjuts, middag och sådana banaliteter till exempel...

2 kommentarer:

  1. Jag har följt er blogg länge är själv canceropererad och till åldern kommen Jag beundrar er familj att ni orkar jag vet att man måste orka men ni har ju en fruktansvärd börda att bära. Att ens barn blir sjuka är ju en trauma utan liknelse men att sedan pappa i familjen nästan är invalid tycker jag är för bra
    Tänker på er och önskar er en bättre framtid och att ni snart är krya
    Elsie

    SvaraRadera
  2. Ni ska veta att under det hårdaste tryck skapas de vackraste diamanter!

    //Zelda & Carro

    SvaraRadera