Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

onsdag 17 mars 2010

Long time, no see

Hemma hos oss är det inte så kul precis...
Vi umgås i princip inte med nån. Den ena dagen är som den andra och vi är helt slut. Chrille mår inget vidare. Bea blodsocker är som vanligt helt hopplöst svängigt och vi kämpar med dessa jobbiga nattliga blodsocker. Min jobbsituation är i kaos. Blev otroligt ledsen när jag i torsdags fick reda på att mitt jobb inte är mycket bättre än Christers...
I fredags fick jag nog och tog time out från allt trist och "sjukt"och hämtade barn och hundar och åkte till vår goe vän Tobias i Göteborg. Jag planerade Universeum - som vi också var på och hade riktigt kul och trevligt. Tyvärr!!! blev Morris urakut sjuk på lördagskvällen och hamnade på djursjukhuset och vi fick inte köra hem förräns sent på söndagen -för att lova att han skulle transporteras direkt till nästa djursjukhus. Akut bukspottkörtelinflammation. Igår - 3 hundar eller 21.500kr senare fick han komma hem. Men Elias sa - det var det värt. Hans lille hund!
Egentligen är det så att just nu är det ELIAS som mår "bäst" om man jämför. Vilket är helt toppen så klart! En stor ljuspunkt i tillvaron.
Vi har tappat "styrfart" och har det jobbigt. Det har blivit för mycket av allt och våra krafter är urlakade.

5 kommentarer:

  1. Vad jobbigt ni har det, vi tänker på er!
    Ska ni i helgen till Bäckaskog slott? vi ska dit, hoppas att vi ses, kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jag tror att alla som följer familjens öde har förvånats över att ni inte redan "brakat" ihop. Ni har ju inte haft någon tid ensamma. Tillsammans är ni starka och glöm inte bort att det finns vuxenstöd = kräv hjälp!
    Alla kramar som finns omfamnar er just nu!

    SvaraRadera
  3. Annette, det glädjer mig att Elias mår bättre...varför kan ni inte få må bra alla tillsammans, har ni inte haft "ert" tillräckligt nu??? Jag håller både tumma och tår att allt tråkigt ska gå ifrån er. Tänker mkt på er. Vill gärna träffa er snart.
    Stor kram till er alla i Edengrand familjen.
    Hälsningar från Catarina

    SvaraRadera