Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

onsdag 18 augusti 2010

Änglar för kämparna



Det är inte ofta som vi skriver om våra änglar som vi gör. Idag var Kain och jag och hälsade på avdelningen och bjöd på lite godis som barnen verkligen gillade. Barncancerföreningen bjöd på pizza i överföld. Med oss hade vi även DVD-filmer, pärlor, pyssel, mängder av tidningar mm. Kul att barnen blev så glada! Föräldrarna tycker också det är bra med allt som vi kan göra för dem där. Alla sängplatser + avdelningarna & lekterapin har fått vars en Wii-konsoll, galet mycket spel finns, filmer i hundratals, fina matbrickor och porslin, kokböcker, tidningsprenumationer, en stor trampebil, utklädningskläder, ketchup (guld värt på avdelningen), diverse andra godsaker, mat, chips, popcorn, godis, läsk, coccopops mm men mycket går även till Barncancerföreningen Södra. En värsta Rolls Rolls-bästa massagefåtölj är beställd och är på väg till avdelningen.

Det är så kul för oss också att kunna glädja. Att göra änglar är rena rama terapin samtidigt som det ännu är ganska kul. Sen ger de ju tillbaka för de ger ju så många glädje och då blir man glad igen. Att vi är många som hjälps åt att ge dem vingar...det är helt otroligt. Man blir glad av dem och barnen som kämpar på avdelningen...det känns fint att ge dem lite lite bättre tillvaro medan de är där. Vi vet att det är många av oss som ger änglarna vingar som känner detsamma. Elias tycker det är toppenbra. Tillsammans gör vi skillnad för de kämpande barnen! Tack allihop! Änglar finns! Alla Ni som ger änglarna vingar; Se själva på ryggen...

Om det finns nån som saknar en egen ängel eller vill hjälpa ge fler änglar vingar - det finns! Bara hör av er.

6 kommentarer:

  1. Åååå! Underbart! Det var ju en sån ni skickade till Gustav. (Han valde förresten att ge den till en av sina favoritsköterskor dagen före han lämnade oss).
    Jag knåpar gärna ihop ett par änglar. Finns det någon beskrivning?

    SvaraRadera
  2. Matilda(och jag) har sålt nästan alla änglarna vi fick sist...är bara några, typ 5-6 stycken kvar! Nu ska vi "bara" :-)komma till skott och köra och lämna pengarna till dig! Den senaste köpte jag själv och gav till en kär vän som nyligen blev canceropererad. Hoppas den beskyddar henne!

    Kram Pernilla, ängel-Matildas mamma

    SvaraRadera
  3. Hej!Tycker att Elias är helt undrrbar och fantastisk som orkar kämpa på trots att det säkert inte är lätt alla gånger att hålla modet uppe. Även ni föräldrar är fantastiska som hejar på honom och ger honom styrka att fortsätta kämpa!

    Min mamma fyller år snart och jag skulle gärna vilja ge henne en ängel i födelsedagspresent. Det jag undrar är hur gör jag? Kan jag beställa en av dig eller står ni och säljer dem nånstans? Jag bor själv i Göteborg, men kommer att vara i Malmö-lundområdet i helgen och fram till onsdag.

    Kramar från Mi

    SvaraRadera
  4. Min mailadress är annette.edengrand@gmail.com Skicka ett mail så får vi kontakt och bestämmer hur änglen ska komma fram.

    SvaraRadera
  5. Hej, jag skulle gärna vilja köpa några änglar!!! Gärna någon i blå-turkos om det finns.. annars spelar det ingen roll! Maila mig, susannemarcus@me.com. Vilket underbart arbete ni gör med era änglar!!!!

    SvaraRadera
  6. Ing-Marie Åkerström Kåge16 januari 2011 kl. 00:11

    Jag köpte en sån fin ängel som du gjort i sommar på loppis i Piteå. Den är underbar och jag tänker på Er son varje gång jag har den. Fick ett kort med adressen till denna blogg då när jag köpte ängeln men har tappat den. Så nu först kom jag mig hit och kan skriva en liten hälsning. Lycka till från en som är stolt över den ängel som jag har!

    SvaraRadera