Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

fredag 6 augusti 2010

Strandbaden

En dag körde vi till Strandbaden som ligger strax ovanför Höganäs, och hälsade på våra kära vänner och fd grannar - Familjen Rosenkrantz.

Bitte kommer ut från stugan.

Vädret såg inget vidare ut här nere i Lund, men allteftersom vi körde så blev det bättre och bättre för att inte säga härligt när vi väl var framme.
När vi väl kom fram träffade jag min kära vän och fd kollega Mia. Hon är helt fantastisk på alla sätt! Nästa år ska hon doktorera och vi får en anledning att besöka Stockholm och gratulera henne.

Familjens underbara Hortensier.

Bitte bjöd på pasta och den godaste paj jag ätit med hallon och vinbär. Mumsens! Sen cyklade vi till Höganäs och badade i havet.

Elias simmar


Här har Louise, Bea och Elias simmat ut till en flytbrygga.


Vincent

Efter det spelade vi minigolf. ...men tyvärr var banorna i uselt skick, så vi hann lite och tröttna på att fullfölja spelet. Bitte vann nog - så grattis till henne!
Våra hundar hade drabbats av spunk eller nåt annat störigt för de var överjobbiga HELA tiden vi var där...Suck!
På förmiddagen efter frukost packade vi ihop våra pinaler och tog bilen på en utflykt. Det blev Mölle, Kullaberg och co däromkring.

Bea med Mölle i bakgrunden.

Jag hade siktat in mig på att besöka Flickorna Lundgren som jag och min mormor brukade besöka när jag var liten. Jag minns det var kakor i överflöd då. Nu var det mer baguetter och räkmackor. Lite synd, men så är det väl. Tiden förändras. 2 minigrisar fanns och 2 getter som vi var tvungna att titta på.

Lilla huset Flickorna Lundgren


En fin trädgård och damm

Näckrosor

La Mini Nöff.

Efter detta begav vi oss hemåt. Stannade i Helsingborg och IKEA och käkade lite köttbullar och mjukglass. Gott och billigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar