Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

måndag 23 februari 2009

"Det finns saker man måste göra, annars är man ingen människa utan bara en liten lort"

När det var dax för att hämta Beatrice på fritids idag kom Inger i F-klassen med ett brev adresserat till Familjen Edengrand - med ett klistermärke med texten:"Det finns saker man måste göra, annars är man ingen människa utan bara en liten lort"

"Hej Familjen Edengrand!
Jag köpte ju ett sött änglabarn av er och fick då idén att jag skulle ge mina systrar vars en med odlade pärlor och swarowskikristaller. Vilket gensvar det blev. Alla vill ha.
Jag har berättat för syrrorna om er situation så nu läser dom också bloggen. Så jag tänkte för varje ängel jag gör blir det 20 kr till er insamling. Hittills så har jag gjort 14st.
Hoppas ni tycker det är ok. (Svar: självklart!)
Det var roligt att se bilderna på två glada barn i bassängen. Jag tittar in på sidan nästan dagligen och följer er tuffa kamp.
Inger i F-klassen"

Det är så otroligt härligt att det finns så fina rara människor runt oss. Med Elias svåra sjukdom har vi fått fler vänner än vi visste om att det fanns. Vår blogg föder vänner, på avdelningen lär man känna vänner i "samma" situation, barnens skola - där finns mängder av underbara människor, släkt, gamla grannar och vänner finns och stöttar... Ja, mitt i all oro, ängslighet och ledsenhet finns det även fullt av värme och omtanke.

Våra änglar - som vi trodde kanske 20st eller nåt - ja nu har vi sålt ca:450st och trots det frågar fler och fler efter dem. Och många vill ha med sig och sälja på sina jobb, hemortslasarett, café mm. Det är så himla "gött"! Så från planerna till att få ihop till en fototapet - den avancerar! Om allt går "by the book" så ska vi och en annan mamma på avdelningen fixa till en filmfest i slutet av veckan med massor av mums på avdelningen för alla inlagda och föräldrar - allt bekostas av änglapengarna. Det bästa av allt: Det kommer mera i form av annat till avdelningen så de kan få det lite bättre när de mår skit och har det trist.
Nu har jag beställt fantastiskt fina pärlor och vingar från HongKong som jag längtar efter (- det är faktiskt skön terapi när Elias är inlagd)- men leverantiden är ca 10 dagar. Hoppas de kommer innan dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar