Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

fredag 25 september 2009

Elias mår lite bättre

Äntligen fick vi höra Elias skratta igen!!! Bea blev överlycklig. De busade och hade så kul igen. Elias har ätit med god aptit igen. Har fått fnuff på korv. Bea mår också bättre.
Vi har fixat Beas rum och röjt ut nästan allt där. Så allt som är kvar är en dockvagn och en liten röd stol. Tvättmaskinen går varm som vanligt och alla sängkläder och madrasser har varit ute och vädrats. Kanske är det för att jag tvättar alla lakan var annan dag som Elias klarar sig från infektioner. Jag vet inte orsaken, men jag är glad att Elias klarat sig från det i alla fall. En infektion kan ju ha orsaka så otroligt hemska saker.
Sen var vi och hälsade på pappa Christer. Han är det riktigt synd om. Han har sååååå ont så ont. Kan inte klara sig alls själv och behöver hjälp med allt. Får ontkramper så hans tårar sprutar och de värsta smärtstillandearsenalen ges stup i kvarten.
Bea hämtades upp av Peter på sjukhuset så hon fick leka med Siggediggedagge. När vi gick från Chrille ringde Elias och jag och beställde mumselimums mat från V.E.S.P.A. Kön gick långt ut på gatan - bara för att få hämta sin mat. De som stod efter oss i kön - de fick vänta i 1 timme på att få sin mat. Vi stod "bara" i 20min. Så många gav upp. Men oj vad god maten är!!! Rekommenderas!
När jag skulle hämta upp Bea, så hade deras grannar - stockholmsstudenterna fest. Flickorna stod och tittade på dem med stora ögon. Sigges katt rymde in hos de festande studenterna men kom snabbt ut igen. Studenterna som var vänliga frågade vad den hette. - Lilleman. - Är det en kille eller? (Intelligenstest eller?). Sen kom det en taxi. Flera av dem hoppade in i taxin. Var vill ni åka frågade chauffören "Botulfsplatsen". Vi tappade hakan! En tur på kanske 300meter. Max! Vi skrattde så vi fick ont i magen.

1 kommentar:

  1. Skönt att Elias mår bättre nu...men stackars Chrille....Hälsa honom så gott..och en bamsekram till er alla(glöm inte att höra av dig om det e ngt.Jag finns här...fastän vi inte rings så ofta;o)))))

    SvaraRadera