Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

tisdag 22 september 2009

Suck och häng

Chrille är inlagd på neurokirurgen för sin rygg. Nu ska de fixa till honom hoppas vi. En nervblockad sa de.
Natten var ett vakande rakt igenom. Elias mådde ju inte bra, Bea mådde inte heller bra - hennes förkylning bara ökar i takt med hennes blodsocker stiger... trots att jag sprutar i henne insulin "stup i kvarten" och har ökat hennes basinsulin. Så det var bara att bädda om igen med madrasser brevid sängen så hon inte kommer för nära Elias. Klockan 02.00 var blodsockret hopplöst högt- över 19, så jag tog sats och gav en regäl dos. Klockan 6 på morgonen hade jag lyckats få ner det till 8,8. Zzzz...
Idag har varit en helhängig dag. Orkade inte göra många knop. Elias har mest suckat och vet inte hur han ska ta sig igenom dagen. Sover mellan varven. Orkar inte ens höra klassen via skypen. Han är helt utslagen. Hänger i soffan eller i fladdermusfåtöljen. Är inte sugen på mat precis. Lyckades få i honom 2 cheeseburgare. Annars har jag inte fått i honom nåt... Bea har ont i halsen och har hosta.
Chrille har fortsatt ont trots att de ger honom regält med det häftigaste de har i skåpet. Sen klättrar han på väggarna på avdelningen, vill bara komma hem. Ringer och behöver få dit saker - så Louise får passa sina sjuka syskon medan jag kör in och lämnar kläder mm. Samtidigt som det har uppstått ett halvakut behov av jacka till Louise. Tar mig supersnabbt ner till stans sportaffärer och letar efter en soft shell jacka. De fåtal jag hittar är bara så ruskigt dyra, så det blir ingen. Jag får leta på webben istället. Då slipper man gå i affärerna och leta. Orkar bara inte med det.
I morgon är en ny dag. Hoppas nån mår bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar