Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

tisdag 29 september 2009

Elias mår toppen!

Elias hoppar ur sängen och är överlycklig. Skoledax. Fixar. Klär sig fint och stylar håret. Skyndar sig med sin frukost. Stoppar ner frukt i skolväskan. Allt för att få komma iväg till skolan. Bea och Louise däremot har inte lika bråttom.. så det hela slutar med att de kommer nån minut försent.
Jag åkte på en snabb utflykt med Jessica som guide i jakten på finfina pärlor. PS Design i Veberöd. En otroligt trevlig och vänlig Pia bjuder på flera pärlset som vi kan skänka till barnen på avdelningen som de kan pyssla med när de är isolerade eller inte orkar ta sig ner till lekterapin. Tusen tack snälla! Fö hittade vi massor av underbara "måste ha" pärlor. Medan vi var där ringde Elias. Han ville bara försäkra sig om att jag kom i tid till skolans loppis. Pengarna där går till deras vänskola i Tanzania. Jo, jag kom i tid. Typ först. Barnen blev glada och mös. Elias stod i caféet och servade med kaffe, saft och kakor och Bea sålde kläder. Så idag blev det: Ännu en hel skoldag och lite till!
Elias var så uppspelt av att mår ok att han firade med att ta ett höstdopp i poolen. Ute var det kallt. 13 grader - brrr, så det var kallt i luften innan han doppade sig i det 18 gradiga vattnet. Men vad gjorde det att det var kallt. Han är så glad! For in i en varm dusch innan vi skulle äta. Barnen var klistrade framför Idol, medan jag pysslade med mina nya pärlor innan barnen skulle hoppa i säng och jag såg mitt favvoprogram, House. Sen blev det god natt även för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar