Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

tisdag 17 november 2009

Legopolisflygplan

Det är knappt man kan tro det är sant, men redan idag mår Elias lite lite bättre!!! En liten antydan till leende kom i eftermiddags!!! Sen höll vi på att tappa hakan när han sa att han ville åka och titta på en legoadventskalender. Vi frågade flera gånger - men han ville och sa att han skulle orka. Så vi åkte iväg mot jättekul. Kalendern var i mina ögon staffbart dyr! 229kr. Jag tog i kartongen och undrade om det fanns nåt i den överhuvudtaget. Jag föreslog för Elias att vi kanske kunde titta på det andra legot i affären. Helst önskar han sig polisstationen som kostar 1099 kr. (Eftersom han drömmer om att bli polis när han blir stor). Bea som följde med sa; "Men mamma du kan väl köpa den till honom. Jag kan hjälpa till och betala med mina två tiopengar". Åh, så gullig hon är! Hon ville så gärna att han skulle få den så han skulle bli lite glad och kanske må lite bättre. Till slut kom Elias fram till att polisflygplanet verkade vara ett bättre alternativ än kalendern till ungefär samma pengar. Bea fick en liten paket med en polismotorcykel.
Christer och jag kom fram till att Elias fick legot nu. Så mycket som Elias måste orka och stå ut med, så måste han också känna att vi kan uppmuntra honom lite - han ska ju trots allt snart på nästa stora behandling.
Hela vägen hem satt Bea och Elias och riktigt längtade efter att få bygga tillsammans. Gud, vad skönt att Elias redan mår lite bättre!!!
Middagen - den åt han också. Falukorv med pasta. Nu är det slut med BK cheeseburgare för den här gången. Skönt!
Planet var större än vad vi trodde och blev jättefint!
Alla Elias prover var superduperbra!!! Typ highscoore. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar