Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

söndag 15 november 2009

Möte med barncancerföreningen södra på Möllegården

Idag körde Karin (Isabelles mamma) och jag till Möllegården för att ha möte med Barncancerföreningen södra.
Alla som var där hade barn som drabbats av cancer utom en ung mamma som gärna ville hjälpa till för en god sak. Otroligt fint tycker jag, att en ung människa vill engagera sig ideellt. (Så välkomna alla Ni som har lust och lite tid över). Tiden gick så fort och vips så var det redan kväll. Vi i markandsföringsgruppen hade så många ideer att inget hann diskuteras helt klart. Men sån tur att det finns mail...
(Till er som undrar; Jo, det kommer änglar. Stora. När? Så fort vi fått grejor och klart lite annat som måste fixas).
Precis när jag kom hem fick jag ett telefonsamtal från Sebastians mamma (som också legat på 64:an). Han mår bra och det är härligt att höra. Kanske vi ska träffa dem nästa helg eller när det kan passa inom snart. Dagarna är ju fyllda av vardag för en del och för oss passar det inte alls just nu när Elias mår så dåligt. Men dexacortralen har brukat gå snabbt ur kroppen de 2 sista gångerna, så vi hoppas på det nu med. Så kanske han mår bättre redan på onsdag.

1 kommentar:

  1. Nästa Tisdag är det åter dax för Ponne att genomgå röntgen o de vanliga kontrollerna.Hoppas kanske att få se en skymt av er då..Hade varit kul att träffas.Vi bor ju inte så många meter ifrån varann;o))Kram från mig & Ponne

    SvaraRadera