Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

torsdag 14 januari 2010

Mår klart bättre

Idag mår Elias klart mycket bättre, trots att han knappt har sovit i natt.
Gulliga Agneta - fröken från sjukhusskolan - ringde och bara ville höra hur det var med Elias. Hon ser fram emot att få träffa både honom och Bea när som helst. Bea ska ju snart få sin insulinpump så det dröjer nog inte länge innan Agneta har sina elever i bänken. Hon berättade att sjukhuset nu ska heta SUS. Vi skrattade lite åt det. Då blir det SUS i BUS i SHS. Eller?;) (jag kan ha uppfattat fel men rörigt blev det).
Han och Chrille har varit iväg en sväng medan jag jobbat. Sen har Chrille plockat undan julen och gjort fint.
När jag kom var det så härligt! Jag hörde hur Elias skrattade och hade kul med både Bea och Louise men också Hannes som var här. Nu äntligen är dexacortralet på väg ut ur kroppen "på riktigt".
Sen var det inte nog med det. Alla barnen lagade middagen helt utan inblandning av oss föräldrar. Fint dukat och allt! Det blev stekt falukorv med pasta.

2 kommentarer:

  1. Så glad jag blir när jag läser att Elias mår bättre, det glädjer mig oerhört mkt.
    Läser även att Bea snart ska få sin insulinpump, kommer att bli bra.

    Kramelikram o ha dn riktigt trevlig helg!
    //Catarina

    SvaraRadera