Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

fredag 21 augusti 2009

Trött kille!

Efter allt stök och bök igår så blev det lite si och så med mattiderna. Annette hade packat med lite mat så jag lagade lite i sjukhusköket igår och Elias åt med god aptit. Innan middan var han sugen på choklad så Pressbyrån fick ett besök och chokladen inhandlades. Annette åkte hem och kom tillbaka med Beatrice som precis som Elias ville ha kvällsmacka med ost.
Om några timmar så har den 2:a dropppåsen runnit in och det är bara spoldroppet kvar. Bara och bara kan ju diskuteras eftersom att Elias måste kissa varannan timme dygnet runt. Vi har gjort detta några gånger så det finns en viss rutin på kisseflaskor, papper och placering av dessa för att vi ska slippa springa så mycket. Man blir ändå trött av att fara upp stup i kvarten och hämta nya flaskor (som ska märkas med rumsnummer, allt mäts!) och sen ska man försöka somna igen!? Viktigast av allt är ändå att Elias fortfarande mår bra och har humöret uppe. Just nu sover han fortfarande och vi ska se om vi kan komma ner till sjukhusskolan en sväng lite senare. Fröken Agneta kom förbi igår när hon hörde att Elias var här och hon kunde inte tro att det var samma kille som förra gången dom sågs! " Hade jag sett dig på stan hade jag inte känt igen dig", sa hon. Nu håller vi tummarna för att det ska fortsätta i samma lugna tempo och att Elias inte känner sig dålig. Nu vankas frukost så vi hörs lite senare!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag mår bättre idag.
    Och dom ska skölja porten med saltsyra.
    Sen får jag åka till växjö sjukhus istället.
    Typisk att jag skulle bli sjuk.
    Kramar Amanda

    SvaraRadera