Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

lördag 17 oktober 2009

Hem ljuva hem! Chrille och jag vaccinerade. Sen blev vi bjudna på middag hos våra goda vänner Jessica och Magnus.

Jag vaknade redan strax efter 6, men så somnade jag ju också tidigt igår. Duschade och klädde på mig. Gick ut en sväng i köket och bara satt. Babbalde lite med en annan mamma som också var morgontidig. Käkade en bulle och drack kaffe. Efter någon timme tittade jag till Elias. Han sov fortfarande som en stock. Så jag jobbade lite till i korridoren för att inte störa honom. Fick lite extrahjälp av en sötnoskille som också var på väg hem. Klockan gick. Jag gjorde iordning frukost till Elias, men när jag kom in - ZZzzzZz. Så jag gick ut igen och fortsatte. Oj, vad trött han var. 13 timmar sov han. Snacka om att vara slut. Men han hade ju inte fått sova på flera nätter. Det är så jobbigt att genomgå denna behandling med alla dessa "kissningar", sen själva högdosen av cellgifter är nog inte helt uppiggande heller, men att utöver detta bli terroriserad...det var nog det som tog knäcken denna gången och kanske är det just därför det tog sån tid innan värdet sjönk. Herpesen har blossat upp igen och hans läppar ser lagom fina ut. Så läkaren ordinerade Valtrex igen.
Men idag var värdet nere. Elias ringde efter Chrille direkt. Han kom fort som en vessla och sen bar det iväg HEM! Vi bara ställde väskorna innanför dörren och satt. Puh, vad det är skönt att vara hemma!!!
Figge och Marina tittade förbi. Elias skulle prova storleken på sin nya Lugiträningsoverall. Vilken service! Undra hur många som har så underbara tränare som killarna i p99??? Sen fick jag ge mig iväg igen. Kylen var tom på det mesta. Chrille kan ju inte handla med sin rygg, så det var inget att be för. Chansade på att man kunde vaccinera sig - och det kunde man. Det gick hur bra som helst! Om man bortser från att en ung tjej svimmade av rädslan, vilket gjorde att en annan också började kallsvettas och bli blek... Jag frågade om det var ok att Chrille kom och vaccinerade sig och det var inga problem alls. De var hur tillmötesgående som helst. 10 poäng för proffigt bemötande! Så Chrille körde dit och fick sin spruta. Han fick lika bra bemötande och det kändes så skönt att det nu är avklarat, så vi kan lägga influensavaccineringsproblematiken bakom oss.
Klockan 17 skulle vi vara i Dalby på middag hos våra goa finfina vänner Jessica och Magnus. Vi hann nästan i tid. Skönt att slippa hålla på och laga mat tänkte vi, men shi fick vi.... Hela bordet var fyllt med diverse skålar med godsaker och i mitten stod en stor "sak" där man stekte sin mat i egna små stekpannor. Elias som inte ätit i princip under hela sin sjukhusvistelse - åt med god aptit. Det var precis det bästa man kunde önska sig. Mysigt, kul och framförallt gott. Det var en så härlig och avslappnad kväll! Elias mös, trots att han mår lite si så där. Lekte till och med en hel del med Sara och Bea. De två tjejerna de höll låda och hade hur kul som helst. Utklädda till halloweenhäxor och bjöd på show och dans. Tusen tack för en skönfull och trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar