Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

söndag 18 oktober 2009

Slösöndag

Idag har vi inte gjort många knop. Jag vaknade av att jag hade ont i armen, men det var inte så farligt. Gjorde ett antal änglar innan de andra vaknade. Elias var hungrig när han vaknade. Beställde inte mindre än 3 ostmackor. Beas kompis Tova kom hit och lekte. Käkade lite våfflor. Ja, ja... det är inte våffeltider nu, men jag hittade ett billigt våffeljärn igår på Netto när jag handlade och Bea blev så sugen på sådana.
Efter att ha servat barnen med våfflor körde Chrille och jag till Obs för att köpa en helt vanlig regnkappa till Louise. Men si det är tydligen inte säsong för det, så det fick bli en jacka som står emot vatten. Så dåligt att det inte finns i vanliga klädaffärer! Det borde väl i princip alltid vara säsong för det här i Sverige (om man bortser från i år). Puh, vad tröttsamt det var.
Alla känner sig helt färdiga idag - förutom Bea som alltid har full fräs. Matta. Det tar ganska hårt på en att vara på sjukhus så länge och i kombinationen med vaccinationen kanske hjälpte till att klubba ner en.
Satt framför TVn och bara satt. Slötittade på Ensam mamma söker. Längtar efter soffan vi beställt. Det ska bli så härligt när vi fått den så vi alla får plats att sitta tillsammans. Det är lite trångt med 5 sittplatser när man är 6 personer i familjen...
Väskorna får vänta nån dag till innan de blir uppackade.

1 kommentar: