Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

torsdag 1 oktober 2009

Fullt upp

Hela förmiddagen har jag haft fullt upp. Bea blev dålig i skolan igen. Idag var blodsockret urhögt - 20+ och hon började snörvla igen och var trött. Louise mådde inte heller bra och fick också stanna hemma från skolan. Jag var tvungen att köra in en sväng om jobbet och fixa lite och fick mig en kort pratstund med mina trevliga kollegor. Sen var det dax att handla hem frukt, mjölk och bröd så det klarar sig över helgen.
Chrille ringde innan jag hunnit handla klart. Han skrev ut sig själv från avdelningen trots att de tyckte han skulle stanna tills nästa vecka. Gissa i vilket skick han är! Det är kryckor och smärtor och en miljon piller att hålla reda på.
Elias gjorde sitt prov och han var själv nöjd med sin prestation. Melanie från klassen följde med hem och lekte. Han mår så bra och kämpar till max för att orka som "alla andra". Han vill verkligen bara vara frisk. Skönt att han njuter av att han mår så bra!!! Han kommer nog må sämre vilken dag som helst eftersom han får mer purenetohl nu. Allt för att sänka hans blodvärden. För att minska de djävla cancercellerna att komma tillbaka.
När vi kom hem så skulle alla saker packas upp. Louises insulin var helt slut. Receptet gick ut för 1 månad sen = ringa sjukhuset och be dem göra en akut god gärning. Fick inte tag på dem utan jag skickade ett mail till deras läkare som bara är den bästa för oss. Han hjälper oss alltid! Han är guld värd. 2 timmar senare hade han svarat och fixat receptet. Bea spillde youhurt i "hela" vardagsrummet så det blev att tvätta maskin nr 3 för dagen. Filt, kudde och kläder. Allmänt kaos utbröt och Melanie undrade nog om det var pågående 3:e världskrig i all röran som var INNAN det var möjligt att fika eftermiddag. DÅ hade klockan hunnit närma sig 16.oo - ungefär då man börjar ta fram inför middagen.
Peppar peppar. Jag lyckades hålla Beas blodsocker något så när i schack sen under dagen. Suck!
Nu står det ren tvätt i hela nedanvåningen, som inte hunnit torka, så den ska jag roa mig med i morgon bitti innan barnen ska iväg till skolan - så jag kan ladda för lite nytt som ska hängas på tork.
Nu väntar hundarna sedan länge. Ett nytt blodsocker ska tas och jag hoppas att ikväll kommer det vara ok. För nu var det lite mer än 3 timmar sen jag tog det förra och gav henne insulin. Kanske ska jag slippa gå upp och ta var annan timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar