Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

fredag 16 oktober 2009

Trötta! Slöa och lite "nere".

Vi stannade i princip på rummet hela dagen. Helt matta av trötthet. Längtade efter ett provsvar som sa att vi kunde åka hem. 12-svaret 0,37 så det blev inte till att komma hem. Läkaren tittade förbi och gav oss ett intyg på att Chrille borde få förtur till sin influensavaccinering A(H1N1). Alla barnen blev ju vaccinerade igår och det gick hur bra som helst! Ingen av dem har klagat på några biverkningar i princip. Lite ont i armen bara. Louise har inte ens det.
Jag jobbade lite med mitt, medan vi väääääntade och väääääntade. Vilken lååång dag! Elias sa nog "jag vill hem" så många gånger att jag trodde han spelat in det och satt det på repeat. Klockan 18 värdet - 0,31. Suck! Jag fick beskedet i korridoren och "orkade" inte meddela Elias svaret, så det fick stackars sjuksköterskan göra. Det blev några tårar som föll. Sen sa Elias att han ville lägga sig redan vid halv åtta. Vägrade äta pga av trötthet. Han var helt slut! Så vi fick be om kvällsmedicinerna lite innan det var dax. Innan han var klar att hoppa i sin skönhetssömn sa han att om värdet var nere kl. 24.00 skulle han hem direkt! Allt skulle packas för det. Elias och jag somnade och sov som stockar. Klockan 1.00 kom sköterskan in och kopplade bort droppet. VÄRDET var NERE i mindre än 0,1!!! YES!!! Men inte orkade vi lyfta ens ett finger för att ta oss hem mitt i natten. Vi somnade om och sov så gott. Nöjda med vetskapen att i morgon så sticker vi hem!!!
(Vad jag menade var att det var omvänd rasism. De gillade uppenbarligen inte oss. Terrorist - de terroriserade oss i "alkaidastuk". Har annars inte några kommentarer om osvenska personer eftersom vi har flertalet mycket goda vänner ifrån olika kulturer, religiösa bakgrunder och världsdelar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar