Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

måndag 29 juni 2009

39 graders feber

Idag har Elias varit lite... "sum" och jag har frågat honom flera gånger varför, men inte fått nått bra svar. Frågade om han var orolig inför morgondagens högdos, men det förnekade han.
Bea har varit och lekt med sin kompis Tova. Jag har försökt rädda de gamla underbara rosorna som finns i trädgården. Hoppas bara att jag lyckas med flytten av dem. Jag fick ett tips från en som jobbar på en plantskola att man ska klippa ner dem regält och ta bort alla blad och knoppar, ställa dem i vatten minst en timme innan man gräver ner dem på nytt.
Just som jag höll på med det och Lilliana kom förbi letade Louise efter tempen. Elias kände sig inte bra. Resultat: 39 graders feber. Så vi ringde avdelningen. = in. Det blev till att emla porten, packa en dag tidigare, lägga allt man hade för händer och ge sig iväg. 12:1 blev rummet. Chrille fick stanna medan jag åkte hem igen till tjejerna och vattnade öknen på framsidan.
Suck också! Nu vet vi inte om det blir behandling i morgon som planerat. Så, som vi säger såååå ofta till alla som undrar vad vi har planer: "Imorgon är en annan dag, det får vi se då".

Opps. En kovändning. Elias blev undersökt av jourläkaren som ansåg att Elias skulle åka hem. CRP ok, så kvart i tolv var det bara att åka och hämta hem honom igen ett par timmar. Så, "Imorgon är en annan dag..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar