Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

tisdag 2 juni 2009

Elias har varit i skolan på skolan!

Bea och jag cyklade till skolan, sen var det bara till att ta en ny runda till skolan för Elias sa att han orkade gå. Så på 10-rasten lämnade jag av honom där. Han var såå glad och sprang ut till sina klasskompisar. Jag tog mig hem och "vågade" inte ge mig iväg om de skulle ringa för att Elias inte orkade mer. Men det kom aldrig nåt samtal! Han stannade tills skoldagen var slut! Är det stort eller??! Han har skinit som solen i Karlstad hela dagen! Vi har haft hakan i golvet av förvåning.
När han kom hem, träffade han Hannes och de åkte grannens stora fina amerikanare, Cadillac. Själv har jag varit och handlat lite kläder för "första gången" sen Elias blev sjuk. Har inte orkat med det tidigare. Tyckt att det känts så oviktigt och tom ytligt. Men så är det det här med vikten... 7,5 kg upp på 8 månader. (pga av 8månaders stillasittande och kaffedrickande på sjukhuset) Då blir det är lite svårt att klämma ner sig i de gamla kläderna. Men jag hoppas jag snaaart ska komma i min vanliga form igen. Dyrt blev det, för när jag väl var där fanns det så in i hoppsan mycket fint som jag bara unnade mig - och barnen. Hittade "den där" väskan jag önskade mig. Min vanliga rymmer inte alla blodsockerapparater, insulinsprutor, druvsocker, Elias behandlingsalmanacka, solkräm a la faktor 50, änglar, plånbok, dagens metro, läppstift och läppglans etc etc. Varför är det alltid vi kvinnor som ska vara packåsnor? Jag röstar på modet: Herrväskor så de får plats med hälften i varje fall.
Hur som helst så var det en urgullig tjej på Esprit som gärna ville se våra änglar och Chrille hade maten klar. Det blev till att köra hem och sen tillbaka efter maten. Elias, Bea och Chrille hängde med. Han orkade det med. Vilken kille han är idag. Trots att han fått inte mindre än 10 tabletter till middagen. 2 st Purenetol, 5 st metrotrexat, 1 st kytril, 1 st folacin och 1 st sportvitamin.
Sist men inte minst idag, såg vi på säsongens sista House tillsammans. Ett program Elias och jag inte vill missa. Elias är riktigt duktig på att diagnostisera och hänger med så man näst intill kan tro att han tjuvtränat till att bli läkare. Åhh, nu ska vi behöva vänta ändå till hösten innan det börjar igen. Suck!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att Elias har varit i skolan, jag märker direkt hur glad Amanda blir när hon får vara i skolan, det gör dom så gott att få vara där. Hoppas att vi träffas näst tordag, vill du att jag ta med "änglapengarna" då eller vill du att jag väntar tills vi ska till avd. 64 efter midsommar. Ha det bra, kram Linda

    SvaraRadera