Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

söndag 11 januari 2009

Elias myser i sitt rum

Efter ommöbleringen har Elias fått in en TV, så han kan spela alla sina spel, utan att konkurrera med vad de andra vill se på TVn. Vi hade ju en TV som bara stod på vinden så det blev ju alldelles perfekt. Sen fick han in den stora bäddsoffan också så han kan förutom sitta ordentligt även ligga och mysa till det riktigt ordentligt. Bra också om hans kompisar vill sova över nån natt. Den är faktiskt skönfull att sova i.

Mår lite bättre idag. Är lite gladare. När Ola ringde och frågade om de kunde leka blev det ännu bättre!

Upptäckte att han har lite ataxi. (Skakar i sina händer). När jag sa det till honom sa han att han gjort det sen han påbörjade sin behandling mot cancern. Undrar om det beror på att han är svag?

Chrille har äntligen besökt en optiker. Behöver riktiga glasögon. Progressiva. Är både hit-och-dit-synt och astigmatiker. Halvblind alltså. Konstigt. Han blir halvblind och jag gråhårig av hela det här halvåret som gått. Hoppas det räcker med skavanker nu.

En pappa som vi träffat på barnonkologen har i alla fall fixat bra priser på en bra varmvattenberedare (nibe) och en toalettstol, så de ska hämtas på måndag. Gulligt av honom!

I dag har vi med gemensamma krafter gjort vårt bästa för att ställa grejer där de bör vara, så vi får lite mer i ordning i huset. Suck, vad jobbigt det är att flytta! Dock ångrar vi inte att vi verkligen gjorde det. För vi älskar visionen av vårt hus. -jag menar; när det är klart kommer det vara det mest för oss perfekta boende vi kan tänka oss/drömma om. Planlösningen är helt suvve, stommen stabil, allt är som nytt, bilen är utanför dörren, trädgården är i rätt väderstreck och lagom stor. Vad mer kan man önska av ett boende? Ja, ja, vi saknar flera av våra grannar, men vi ses en del ändå och det är kalas! Det sporrar dock liteatt få i ordning i och med att det kommer frukostbesök i morgon.

Nu ska jag göra ett försök att sno ihop en deg som ska kallgäsa under natten. Ställer bullarna i bilen i natt, så är de klara tills i morgon bitti när jag kör hem från mitt "lilla" arbetspass. Jag har aldrig gjort kallgästa bullar förut så det ska bli spännande. Gästerna i morgon får bli försökskaniner. Rykten har nått oss att några kommer ta med sig goda kanelbullar, bröd och en kladdkaka. Hmm, vilken frukost det ska bli! (Hoppas bara jag får en lugn natt. Om inte så vet ni orsaken till att jag somnar med huvudet i nån tallrik eller så...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar