Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

tisdag 24 mars 2009

Behandling = illamående

Idag skulle Elias in för sin behandling (se 23:e) och jag skulle jobba. Det kändes tungt att lämna över allt på Annette & Elias men pengar växer inte i byggdamm! Åkte iväg vid 6-tiden och var klar redan vid 9:e. Huset som skulle resas kom inte så jag skyndade hem och slängde mig i duschen sen kom storebror med taxin och skjutsade in mig till 64:an. Han vet mycket väl vad Elias går igenom eftersom han själv har brottats med cancer under flera år. Idag är han stomiopererad fullt ut och har klippkort på sjukhuset. Trots detta har jag nog aldrig hört honom klaga!? "Det finns dom som har det värre" säger han. Jag tycker mig se samma mentalitet i Elias och det glädjer mig för min brorsa är nog den bästa brorsa man kan ha!
Väl framme så låg Elias precis med sprutan i låret och tårarna rann. 2 timmar senare var det dags för vincristinet som åkte in i droppform på 20 minuter och sedan åkte vi hem. Elias åt knappt nått och läkarna ville ta ett ultraljud på honom men bestämde att vi gör det imorgon bitti istället. Mamma Annette & Beatrice åkte iväg en sväng till Malmö medans jag & Elias slappa lite. Efter 1 timme hade han frossa och feber och precis när Annette & Bea kom in så ville doktorn att vi skulle komma in igen. Elias kontrollerades snabbt och fick sedan febernedsättande i dropp innan vi släpptes hem igen. Inget av det lilla han ätit under dagen fick han behålla, allt kom upp i omgångar under dagen. F-n, inte konstigt att han är matt och trött när han inte får behålla maten, om än så lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar