Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

måndag 23 mars 2009

Fullt upp!

Innan vi gav oss iväg till sjukhuset kom veterinären hem och gav lilla Dixie en p-spruta. En suverän service att hon kommer hem.
Sedan var det provtagningsdax. Medan vi väntade var vi på skolan. Elias tycker det är roligare att vara här än hemma. Vilket betyg! Elias har solen i ögonen. = Är gul. Proverna var...sämre. Blodvärdet är snart nere i en "Bloody Mary" och leverproverna är stigande. Trots det verkar det som om Elias ska ha behandlig i morgon. Känns lite läskigt. Hur ska det då gå med hans lever? Hur mycket pallar levern med innan den "klappar ihop"??? Vi är rädda för en upprepning av hans förra förfärliga period när läkarna inte visste vad de skulle göra. Samtidigt kan man inte säga att han inte ska ha den - vad händer då??? Vad finns det för val? Finns det några val överhuvudtaget? Undrar om pest+kolera är värre än detta. En sak är säker - det kommer att bli några oroliga veckor här framöver om han får P-asperginasen - får han den inte - hur länge är man då orolig??? I morgon är det inte mindre än 5 olika behandlingsmedikamenter som ska in i honom på olika sätt. En i benet, en i porten och 3 olika i tablettform. Undra hur han kommer att må? Speciellt nu när han nästan behöver blod dessutom.
Elias äter bara små tuggor. Kämpar för att inte närma sig en sond. Ville ha en speciell ost, så då var det bara att försöka fixa det innan jag hämtade upp Louise och Beatrice. Sen var det att köra direkt till baletten...
Idag har jag inte varit hemma förräns sent på kvällen. Barnen tar all tid. Oron gnager och tär på krafterna. Chrille har börjat jobba och är helt slut.

4 kommentarer:

  1. Vi känner jättemycket för er och önskar lilla Elias allt gott. Det var ganska nyligen vi fick höra om Elias sjukdom, och nu hittade vi bloggen också.

    Jättekram från Nilsson-Söderholm!

    SvaraRadera
  2. kram till er///Försökt nå dig.....ring mig

    SvaraRadera
  3. Tänker på er!!!!
    KramKram på er alla!! Sara Nilsson

    SvaraRadera
  4. Hejsan älsklingar, har missat er x 3 på sjukhuset den sista veckan, men blev dock glad kl 22.30 i gårkväll när jag ville ha en Annette kramis, att ni inte var inneliggande på 64 an. Hemma betyder att min vackre Elias är lite piggare i alla fall. Jag har en liten grej i min Prada väska till Elias, har jourvecka nu, inte sovit ngt i natt, men vi hörs senare på eftermiddagen när jag sovit, ha en bra dag!

    SvaraRadera