Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

måndag 16 mars 2009

Tänkvärt

Idag när jag öppnade mailen låg ett mail från en gammal skolkamrat. Jag öppnade som vanligt och valde att följa den bifogade länken (vilket jag normalt inte gör pga virusnoja!). Jag kan säga att det var med tårar jag såg videon och jag fick verkligen stanna upp och tänka efter. Kan den här pappan göra det här för sin son så ska det inte finnas hinder för vad jag kan göra för Elias.

Frågan som sonen ställde till sin pappa var:

"Pappa, springer du en maraton med mig?"
Pappan svarar: "ja" och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: "Pappa, springer du en till maraton med mig?" och pappan svarar igen "ja, min son".
En dag frågar sonen sin far: "Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?" (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen "Ja"…

Och här kommer videon till denna historia:

http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

Så finns det något viktigare än att få se glädjen i sina barns ögon? Få se dom skratta? Få trösta dom när dom är ledsna? Titta på dom när dom sover?

Ta tillvara på tiden du har med dina barn, något viktigare finns inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar