Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

lördag 9 maj 2009

Lyft för livet!



Idag var det dom stora starka´s dag att visa sina muskler. Elias fröken & hennes man Stefan hade ordnat sponsorer som skänkte pengar för varje lyft kilo nere på bollhuset i Lund. Det var Lunds TK som anordnade en tävling i styrkelyft och där var gott om muskelkraft på plats. Det roliga var att alla kunde vara med & tävla, ung som gammal, kort som lång. Elias var imponerad över hur mycket man egentligen kunde lyfta och minst lika imponerad över deras minspel.




Lyft för livet hette tävlingen och alla dom pengar som samlas in skänker klubben till Barncancerföreningen Södra så att dom i sin tur kan glädja barnen på olika sätt inne på avd. 64 Det är fantastiskt med detta engagemang och inte minst otroligt glädjande. Elias blev även medlem i Lunds TK & åkte hem, trött men glad med 1 års valfritt medlemskap & en cool T-shirt skänkt av klubben.

1 kommentar:

  1. Jag tävlade själv för Lunds TK i lördags och nu i efterhand känner jag att detta är den viktigaste tävlingen jag gjort. Jag hann aldrig snacka med Elias men jag hoppas han hade kul. Stort lycka till med allting och hoppas det går bra. Kommer följa bloggen framöver och se hur det går.

    Med vänliga hälsningar, Steve

    SvaraRadera