Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

torsdag 7 maj 2009

Trött och mår inget vidare

I natt har Elias sovit dåligt. Vaknat typ tusen gånger av näsblod - som vanligt - och oro. Han klagar hela tiden på att han inte kan somna om, ligger vaken och vänder och vrider sig i sängen. Vill ligga nära och hålla i handen eller att man håller om honom. Till slut lyckades han somna om på morgonkvisten så han kunde sova till halv 10.
Är ledsen och säger att han inte mår bra. Kan inte äta frukost och orkar bara ligga i soffan. Så vi får avboka dagens besök hos sjukgymnasten och psykologen. Men vi ber henne ringa upp oss i stället vilket hon gör. Pratar mycket om hur det är att vara inneliggande på avdelningen och annat kring det.
Själv är jag fortfarande ledsen över gårdagens "information" och kör iväg och handlar växter till framsidan. Jessica är schysst och följer med och tycker till om valen av växter. Det blev bla amerikanska blåbär, lavendel och flera andra perenner och de flesta går mot det rosa. Dyrt, men det kommer bli fint!
När jag kommer hem hjälper Bea mig att få ner de flesta växterna och det blev lika fint som jag tänkte. Planteringsjorden tog slut, så fortsättningen får bli en annan dag. Mitt i värsta planteringstjolafräsandet kom våra kära gamla grannar Stanislaw och Liliana gående och hälsade på. De är bara för goa. Det är alltid lika trevligt när de kommer! De stannade en stund över en kopp kaffe. Elias har piggnat på sig nu ikväll och ligger och tittar på ishockeyn mellan Sverige och Tjeckien. Har "bara" fått ont i kroppen och får ta en alvedon.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är jobbigt att bära den dåliga informationen. Be dem berätta mer om det. När jag läser er blogg förstår jag att ni har många vänner som bara kommer spontant till er. Det är så upplyftande när de kommer. Hoppas Elias kan få sova på nätterna framåt.

    SvaraRadera
  2. Hej min käresta vän,,, Jag skickar dig en kram och en alldeles egen stor till Elias. Hoppas att vi alla får komma med till Legoland. det blir nog trevligt i så fall. Ha en superbra dag. Karin

    SvaraRadera
  3. Hoppas att Elias få må lite bättre snart, kram
    Amanda och Linda

    SvaraRadera