Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

lördag 30 maj 2009

Morfar & Mustang. Kamera + Blommor



Idag har vi tagit det lugnt. Louise cyklade till stan och fikade. Beatrice och jag cyklade till hennes gulliga klasskompis Isabella. Sen cyklade jag vidare för att hälsa på en av mina käraste vänner, som tyvärr blivit sjuk, så hon ligger på sjukhuset. Babblade lite. Skönt att hon bättre ut än vad jag var orolig för, men en sjukdom man inte bara skakar av sig. Jag får bli en bättre vän och stötta bättre - jag vinner ju själv av det.
Elias fick besök av morfar i sin Mustang cabbe. Så de, Louise och Chrille tog en tur i stan med den. När jag cyklade hem och hämtade upp Beatrice tog det lite extra långt tid. Kameran var med som alltid - och det finns så mycket vackert att fotografera!!! Vi tyckte det var sååå vackert ute att vi tog inte mindre än två extra promenader på kvällen och bara njöt i det härliga vädret.

Den här gången leder rakt in på vår gata. Sagolikt fin, eller hur!


Beatrice sitter vid en stenläggning som är urmysig att vara vid. Milsvid utsikt över ängar. Precis där vi bor.

Prästkragar i en rabatt.


Förgätmigej.

Blommor på ängen när vi är på väg hem.


Smörblommor. Man blir bara lycklig av att se på dem.


En linbana finns också nära vårt hus.



En av mina favoritblommor. Så fantastiskt gula när de blommar. Är de riktigt många på en äng, är de sagolika. Sen sker den helt mirakulösa förvandlingen till en så här fin boll av de skiraste penslar, som barnen sen kan blåsa bort i vinden... Visst är de helt fantasiska!
Vacker i solnedgången...

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder man blir glad när man ser dem! Skönt för er att kunna vara hemma och kunna njuta av vädret och friheten från sjukhuset!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder!!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej:Riktigt fina bilder du tar.Skönt att ni har några bra dagar tillsammans.
    Tack för det jätte fina brevet jag blev så rörd.
    Saknar er jätte mycket men så jävla svårt...
    Hon va vårt liv allas hela familjen och det är så enormt tomt efter henne.
    Kram ha det bra vi hörs

    SvaraRadera