Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

fredag 1 maj 2009

Mysdag hemma

En lugn dag utan en enda minut på sjukhuset!!! Elias bara mös av att vara hemma. Spelade lite spel, hängde med pappa och handlade, dataspelade och tog det lugnt.
Bea åkt till sin kompis Nikolina och busade i full fart. Härligt att hon har så roligt med sina kompisar.
Chrille påbörjade projekt garageröjning och jag klättrade högst upp i ekens topp - en sisådär 4-5m upp, och brottades med japansk träddödare. En fruktansvärd hemsk, ful och urjobbig klängväxt som dödar träd genom att slingra sig runt alla grenar och strypa till att den kan växa. Men jag vann kampen och nu kan vi se eken. Jag ser ut som om jag har brottats med en vildkatt, men det var det värt! Skönt att kunna se ut genom fönstret utan att se en extremt hög mur av klängväxt som är nåt av det fulaste som finns. Sen skjutsade jag Louise till en kompis och jag passade på att bara vara och fixade shorts till Elias.
Vi grillade lite av varje och hängde sen framför TVn. Gick och la oss tidigt. Oj, vad trötta vi var. Skönt att slippa vara på avdelningen!

3 kommentarer:

  1. HERLIG!!!!

    Jeg blir glad av å lese her inne, det går bedre og bedre for hver dag skjønner jeg og DET liker Lena!!!!
    Jeg kan ikke forstå dere foreldres styrke, jeg er dønn utslitt i dag etter 10 dager med hjemmesykepleien.....men en tanke på dere og jeg får igjen mer styrke!! TAKK for at dere er til og hjelper oss her ute til å få mer perspektiv på ting!!

    Dere er fantastiske og jeg unner dere alt det gode som finnes på denne kloden. Kos dere hjemme og sove godt alle sammen.

    Styrkeklem fra Lena

    SvaraRadera
  2. Hej.Skönt att höra att ni har det härligt och mysigt hemma.Ta vara på varje minut utanför sjukhuset och samla krafter till nästa vända.Men vi saknar er här på avdelningen helgen har varit så väldigt lång längtar efter att det ska komma hit lite folk hur dumt det än låter,fast man vill ju egentligen inte att någon ska behöva vara här.Kram vi ses

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag hittade er sida ikväll och var tvungen att med gåshud och tårar i ögonen sträckläsa Elias kamp. Vilken stark grabb han är men det är inte så konstigt när han har så härliga och underbara människor runt sig. Vi bor i Dalby och jag är ofta i Lund, då brukar jag passa på och promenera på kyrkogården mitt emot blocket. En rofylld plats att promenera och rensa sina tankar på. Så grönt och fint, det är mycket mer än en kyrkogård. Om ni inte har varit där så kan jag rekommendera en promenad där. Jag skulle hemskt gärna vilja köpa en ängel om det finns någon kvar. Isåfall var kan jag köpa den?(min mail: amare79@spray.se )
    Skickar tankar och styrka till er alla!

    SvaraRadera