Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

måndag 18 maj 2009

Skola, Simbassäng och kompisar

Elias hann skypea innan han skulle iväg till sjukgymnasten kl.9.00. Idag var det simbassängsträning på schemat. Elias tog i och tränade så han blev helt helt slut. När han var klar med det var det till att åka upp till vår vän Karin på dagvården för provtagning.
Innan vi körde hem igen tog gick vi ner till Annetorp och hjälpmedelscentralen och fixade med rullstolen så den ska bli lite skönare.
Sen var det slut på fridens liljor. Skolan väntade. Skypen kopplades upp och skolan fortsatte igen.
Vi fick besök av våra vänner Agatha och hennes man Mattias och deras son Oscar. Vi fick fika ute på framsidan i det fina vädret eftersom Oscar fått en ögoninflammation.
När jag var på skolan och skulle hämta hem Beatrice mötte jag Ola och Frans från Elias klass. Jag dirigerade hem dem till oss. De skulle öva på att spela en låt. Sen när jag skulle hämta Bea fick jag två tjejer till med mig hem. Huset fullt med barn. Det blev till att fixa fram korv med bröd och sen glass med hemmagjord chokladsås och kanelbullar. De hade såå roligt allihop! Elias sken som solen i Karlstad och Bea var i sitt esse och busade runt med Tova och Vera. Roligt när de har kul! Bea har det lite trist här vi bor eftersom det i princip bara bor 70+:are här, och inte en enda i hennes ålder. Elias har i alla fall en kille (Hannes) i gatan som är lika gammal som han.
Chrille har hjälpt våra grannar på 4:an hela dan med att byta fönster och lite annat fix. Bea och Louise fick med gemensamma krafter ordna middagen. Korvstoganoff med ris. Det blev hur gott som helst. Duktiga tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar