Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

söndag 31 maj 2009

Mor(mor)sdag. Lite kuliga bilder

Ingen tårta uppenbarade sig på sängkanten. Grannen tyckte att frun i huset och jag kunde baka en själva och sen kunde han hjälpa till och äta upp den. Hallå! Tårta efterlyses på morsdag! Nybakad med hallon skulle inte göra ont. Ok, jag är helt nöjd med att vi är hemma och mår ok allihop.

Idag har det varit en riktigt varm dag! Inte mindre än 27 grader, strålande sol och bara så härligt! Elias har mått hur bra som helst och varit pigg och glad.
Chrille och Bea var två rundor till tippen - igen. Jag vattnade ute och tvättade två maskiner tvätt. Sen var det dax att åka till Lomma och mormor och morfar.


Morfar och Elias vid Mustangen


Men hallå! Hur cool får man vara??


Visst klär Elias i den här?


Mormor och morfars hund Simba. Vet ni var han sover? - I Simbasängen så klart.


Gräslök och om man tittar lite noga så kan man se att det finns en liten humla där också.


Morbror Mats


Louise och Beatrice fick några märkliga jordgubbar. Eller har de fått solsting?


Mormor är sååå blad, jag menar glad!


Är morfar, Beatrice, Mats och mormor sugna på rabarberpaj?


Mor(mor)sdags buketten. Det bästa i livet är oftast gratis! De här hittade vi längs vägkanten.


En lupin fotograferad uppifrån.

2 kommentarer:

  1. Elisabet Roslund1 juni 2009 kl. 08:35

    Härliga glada sommarbilder!
    Jag är ofta inne och läser och undrar hur du mår Elias. Önskar att jag snart får läsa om att du är helt frisk, tar körkort och kan köra den häftiga mustangen själv. Voav!!
    Kram på er alla/Elisabet

    SvaraRadera
  2. Hej Elias !!
    Det var ett tag sen vi sågs. Jag kommer ner till Lund i morgon för att ta lite prover. Ibland måste man göra det säger mamma o pappa. Just nu har jag feber och är jätteförkyld så jag får antibiotika i 10 dgr. Vilken cool bil du åker i. Pappa sålde sin bil till en som kommer från Helsingborg. Han skulle renovera den. Vill du se lite häftiga bilar, kan du gå in på hans hemsida, www.kmsvensson.com.
    Jag har gått ner för mycket i vikt, så nu måste jag dricka nåringsdrycker. Usch och Fy !! Jag tycker ingenting smakar bra längre.
    Mnga kramar från Joel Dahl, Växjö. Hela familjen Dahl hälsar oxå.

    SvaraRadera