Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

söndag 19 april 2009

H43match


Beatrice blev tvungen att bli stand in i H43s handbollslag. Det tyckte hon var toppenroligt eftersom hennes bästis Tova var där och tränaren är ingen mindre än hennes pappa. 4 matcher spelades och sen fick hon (och de andra i laget så klart) en medalj och allt. En T-shirt med.
Efter detta fixade vi lite mat hemma och tvätt och sånt där måstegrejs innan vi gav oss iväg till sjukahuset. Det är så härligt, för Elias är verkligen på G. Så otroligt mycket piggare för varje dag! Man blir så glad!
Kul att Anton är här och bara är storebror också.
På kvällen var vi bjudna på fest hos Frank, Svana och Brynjar på Ronald Mc Donalds. Det bjöds på isländskt lamm med underbart goda mumsigheter till. Ett glas rött därtill till mig och barnen fick läsk. Elias fick en liten glasflaska med coca-cola och jisses vad glad han blev! Ni skulle ha sett hans min när Svana sa at han fick flaskorna. Han log så munnen inte räckte till. Men underbart är kort. Elias var tvungen att vara tillbaka strax efter åtta för att få sin antibiotika.
Vi låg och mös och tittade på en film tillsammans med Ben Stiller. Vi ska försöka få någon timmes sömn innan det är dax för att vara vaken igen - klockan 24.00 kommer sköterskan och ger honom en vätskedrivande spruta och sen är det kissande i 2 timmar som gäller....

4 kommentarer:

  1. Hej alla! Kul att läsa att det finns spelare som ställer upp för "di blåa". Både Ola och jag har spelat där när vi var yngre. Härligt att läsa att du har blivit bättre Elias, vi får se om du orkar komma upp till cupen på lördag och heja på du är hjärtligt välkommen och ta mamma och pappa med dig. Kramar från familjen Björkqvist

    SvaraRadera
  2. Hejsan familjen Edengrand!

    Har följt dessa inlägg med iver var dag sen jag och mamma kom hem från skåne. Idag kom jag sent till jobbet för att jag höll på läsa det senaste inlägget, men nu sitter jag här på jobbet å kommenterar. Otroligt kul och höra om denna kämpe Elias,vilken tuffing!
    Nu har han inspererat mig att bli barnonkolog.. Jag ska hälsa från morsan för hon vet inte hur man gör sånt "här" på internet än.

    Hälsningar från fam. Barimani

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa att det fortsätter i rätt riktning! Bra kämpat Elias! Oskar blev så glad när han hörde att Bea spelat i hans ställe. Kramar från Stenbergs

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att läsa att Elias mår bättre.Det finns krafter i ungarna som man inte anar...Hoppas ni har det så bra ni kan och att vi snart ses....Kramar från oss

    SvaraRadera