Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

fredag 24 april 2009

Röntgen av fötterna

Idag har Elias haft så ont i sina fötter att han haft riktigt svårt att stödja på dem. Så det blev att röntga dem. Sån tur är så fanns det inga tecken till någon skelettskada. Det är vi glada över! Sjukgymnasten har varit och tittat till honom och gett honom en rullator, så han ska kunna träna upp sig lite lättare när han kan börja gå.
Glömt att berätta att man fann svamp i blodet till slut. Även streptococcer (den klassiska fjällningen är i full gång). Så det var tur att Elias läkare med det enormt stora hjärtat bestämde sig för att kalla in apoteksjouren på långfredagen för att ta fram det där licenspreparatet som inte är godkänt för barn. Vi tror det räddade livet på honom. Känns som om det är andra gången han räddat Elias. Vilken hjälte!
Tvättat och plockat lite bland all röra vi har hemma. Väntat och väntat på posten. Det kom ett rekommenderat brev och YES det kom krokar, så vi kan göra våra änglar klara inför imorgon. Lovade att ta med på Lugis cup i morgon... Så alla som är sugna på en ängel eller två - nu har jag/vi många förtjusansfulla igen.
Beatrice och jag har varit en sväng i Bara och hälsat på Isabelle och Co. Karin berättade att läkaren hade ringt idag och sagt att hennes scintröntgen var helt blank - visade inga tecken på att det finns nån cancer kvar. Jag blev så glad och lycklig!!! Ville bara skutta och skrika, men hennes grannar var ute så jag fick nöja mig med att få ståpäls på hela kroppen. Vilket underbart besked! Det var så härligt väder och mysigt sällskap att vi stannade lite längre än vad jag tänkte mig.
Elias kunde inte komma hem en sväng pga av att han var trött och hade ont. Så jag körde dit en sväng och mös med honom medan Chrille fixade lite ärenden till förseningskassan, apoteket, tanka bilen, sätta i dammsugarpåse och värma mat till tjejerna.

5 kommentarer:

  1. Frida, Claras storasyster25 april 2009 kl. 05:55

    Åhhh vad underbart att det går så bra för Elias igen, han verkar vara en stooooor kämpe som inte ger upp i första taget..
    Är det Albert som är Elias läkare också? Clara hade honom också och en läkare med större hjärta och som brinner så för dessa barn, går inte att hitta..
    Han är enorm!!!

    Kram på er och kämpa vidare nu.. =)

    MVH

    Frida Svensson, storasyster till Clara

    SvaraRadera
  2. Hej Hoppas Elias kommer iväg till handbollen idag och att det fort går över i fötterna igen.
    Va glada vi blev att höra om Isabell snälla hälsa dom från oss.Visst finns det mirakel.kram ha det bra

    SvaraRadera
  3. Ibland behöver man verkligen en hjälte bland läkarna. En som är engagerad, storhjärtad och som har sett tusentals barn.... Vilken tur att ni har en sån hos er!

    Jag blir så glad också av att läsa att det var en infektion. Vet inte var ni står i behandlingen, men en infektion är ju rätt slumpmässig. Om ni ska på fler kurer, behöver de ju inte alls vara lika svåra.

    Håller alla tummar för att Elias snart mår så bra att han orkar åka till stugan!!

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att Elias mår bättre.Hoppas det fortsätter så.
    Kämpe som han är...ja ni föräldrar & syskon me´.
    Änglöarna ja......ni har väl massa maiol i er mailkorg;o)?Flera av de mina vill ha men jag har lämnat er mailadress...den du gav mig Anette.
    Kramar om er
    Sari & Ponne

    SvaraRadera
  5. Min lille helt!!! Han kjemper seg opp igjen denne go`gutten deres, ikke rart dere er stolte!!!
    Håper at føttene snart slutter å verke og at han orker å komme seg opp på bena. Fortell han at her i Norge, sitter det en familie på 5 og heier på han :o)

    Styrkeklemmer og gode tanker fra Lena

    SvaraRadera