Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

onsdag 1 april 2009

Lite svar från ikväll

Röntgenundersökningen var en riktig pärs för Elias. Hade riktigt ont och tyckte det var jobbigt att genomföra undersökningen. Men han gjorde det! Klagade bara lite fast han hade så ont att han skrek. Nya prover togs, för Elias har lite feber... Inget konstig eftersom hans vita är obefintliga och då kommer en infektion som ett brev på posten. Men vi har kämpat mot det och motar alla med minsta tänkbara snörvel eller liknande och spritar av i rummet flera gånger om dagen. Allt för att skydda honom så gott det går. Vi vill ju inte servera en infektion på silverfat precis.
Svaren ikväll: Blodproverna= samma som innan, men ÄNGELholmstrombocyterna håller sig uppe på 81! Röntgen: Lite vätska i hö lunga och är förstoppad.
Förstoppningen är ...en biverkan av allt morfin och att han inte rör sig alls eftersom han är sängliggande. Så nu brottas vi med att han vägrar att ta ett lavemang och att gå på toaletten. Har för ont för att ta sig dit. Men det är ok att han är lite arg. Då kommer det lite adrenalin och kickar upp honom.
Summa summarium: Inget dåligt besked ikväll!
Så nu hoppas vi att pappa kan sova något så när i natt.

3 kommentarer:

  1. Man får alltid förstoppning av morfinet och MÅSTE ta dagligen laxoberal droppar eller liknande! Detta är ett måste,
    Angående sonden så kan du inte fråga dom i morgon om man kan sätta en PEG en slang i buken i stället via näsan, vet dock ej om man brukar göra det på 64 an. Goda nyheter, dessa ängelholmare verkar vara stora och starka, toppen, toppen,
    Einar pratar mycket om Elias och vill försöka hälsa på honom innan vi åker till Island i morgon, vet ej om vi hinner,
    men jag ser er i morgon, i min gröna pyjamas,
    Jag åt middag med min kompis i Stockholm som heter Sunna, ni skjutsade hem henne från min fest. Gav henne en av mina änglar från dig, så nu måste jag skaffa mig en ny!
    God natt min vackra Edengrand familj, måtte Guds änglar vaka över er denna natt som alla andra nätter,
    Tobba

    SvaraRadera
  2. Kämpa på Elias, tänker på dig varje dag många handbollskramar Hanna :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni fick sömn inatt!??
    Tänker på er varje dag och läser och följer er.
    Hojta till när ni orkar besök.....
    Kramar er//Sari & Ponne

    SvaraRadera