Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

måndag 13 april 2009

Vak under natten



Elias är extremt fantastisk och låter maskinen styra hans andning. Innan jag skulle komma till ro och sova, låg jag och läste en i bok som jag fick av min kära vän Mia. Plötsligt lät det som om maskinen stannade. Jag reste mig upp och tittade efter, men det var Elias som slutade andas för ett kort tag. Syremättnaden sjönk. Tre gånger i rad, så jag fick ringa efter nattsköterskan som i sin tur fick kalla på BIVA narkosläkaren igen. Hon satte sig här under en lång stund och undersökte Elias. Ändrade maskinens inställningar och ville att Elias skulle ha vak. Så min natt var i det lättaste sovande tillstånd. Så fort man hörde att maskinen inte hade sitt monotona susande, öppnade jag ett öga. Men hela natten blev ok. Läkaren tittade förbi flera gånger för att försäkra sig om att Elias mådde lite bättre.
Nu på morgonen har narkosläkarna tittat igen och de ville ha en ny lungröntgen och buköversikt. Läkaren som varit här i natt tyckte att läget var lite stabilare nu jämfört med i natt.
Så nu precis har röntgen varit här med sin stora maskin och tagit lite bilder.Får en ny påse blod...

4 kommentarer:

  1. Vi er egentlig ute i hagen, men må inn å sjekke hvordan det går med dere!! For en tapper sønn dere har og han er heldig som har dere som foreldre. Vi fortsetter å sende styrkende klemmer og varme tanker :)

    Stå på lille store Elias, snart snur det!!

    *Klemmerpåallesammen*

    SvaraRadera
  2. Gör ont att läsa att han mår så dåligt! Kämpa på Elias och familjen.
    Tänker på er ofta och kollar till er här på bloggen. Man önskar verkligen att man kunde göra nåt!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Usch vad är det som händer med Elias, blir så rörd av att se o läsa. Hoppas att han piggnar på sig snart, ni har haft ett helvete nu en lång tid och ja hoppas att det lättar snart.. Tuff tid, usch ja fy fan, vet inte vad ja ska skriva men ja håller alla tummar för att han ska må bättre nu inom det snaraste..

    Styrkekramar till er alla, en extra till kämpen Elias..

    SvaraRadera
  4. Hej, snart natt igen hoppas er dag har varit bra, vi är nog många som går in och läser med jämna mellanrum och hoppas på förbättringar.
    Håller alla tummar, kramar till hela familjen, Helene

    SvaraRadera