Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

måndag 27 april 2009

Ont i fotlederna

Jisses vad skönt att ha familjen samlad EN natt. Det var en månad sen sist. Det underlättar så mycket och känns klart hur mycket bättre som helst. Extra gott var det att huset är så välstädat och dammfritt!!!
Elias kunde sova ut på morgonen utan att bli väckt kl.8.00 för provtagning. Dock kom han inte undan denne utan efter frukost körde Chrille in honom till avdelningen. Prover skulle tas och skickas till Stockholm. Under tiden kom vår kära väninna Jessica förbi med hemmabakta frallebullar som vi mumsade på. Vi två satt och babblade om allt vi inte hunnit med nu när vi varit "borta från omvärlden" ett tag.
Efter det hämtades Bea på skolan - och precis då hade hon en känning...igen. 1,2 var blodsockret. Men fröken Marie fixade det galant. 3 druvsocker, honung, en grov macka och 2 glas o´boy senare så mådde hon ok igen. Vilken tur att hon är så duktig på hantera henne! Guldstjärna! Vi kunde inte gjort det bättre själva.
Bea och jag hämtade "von släktingen" Helene på sjukhuset och sen åkte vi hem till oss på en turbofika innan hon var tvungen att gå på möte och vi till baletten. Dorrit berömde flickorna så och de var duktiga! Det ska bli kul att se när de uppträder på Palladium.
Medan vi åkte iväg på vårt håll åkte Elias in på behandling igen i 2,5 timmar, innan han fick komma hem på nattpermis igen. Gött!
Elias har kämpat på att försöka gå trots att han har förskräckligt ont, men vad har han för val? Han bara måste. Läkaren sa idag att han har troligen så ont pga av att han haft en så stor och svår infektion i kroppen med lunginflammationen, blodförgifningen, gallproblemen och leverpåverkan att kroppen ser till det viktigaste först. Så det kommer väl ta tid innan det är bra...men ok, bra ska det bli! Elias är en sån kämpe så det kommer säkert bli bra om ett tag.

3 kommentarer:

  1. ja verkligen...Elias e´en äkta kämpe...men det e minsann hans övriga familj oxå.....Kramar er//Sari & Ponne(vi har heldag på sjukan5/5,,,ses?)

    SvaraRadera
  2. Ni är allihopa helt fantastiska! Vilket engagemang och fokus på Elias. Er blogg är rörande och mycket lärorik för alla medmänniskor.

    Hälsa Elias jättemycket och glöm aldrig att ni e müüüüüüsigast!

    Fabror Georg

    SvaraRadera
  3. I höstas (2009) Så fick jag blodinfektion. streptokocker i blodet, efter en svår luftrörskatarr jag hade i slutet av sommaren och en bit in i höstas. Hade även problem med lever och mjälte när jag hade min blodinfektion. Förstorad mjälte och lever.

    Jag fick ligga inne på hematologen i Helsingborg i minst 4-5 veckor. För medicin i 2 veckor, sen så hade jag feber som ej ville ge med sig. Och tappade 8-9 kilo i vikt.
    Nu är jag helt frisk igen och fått tillbaka mina kilon igen. Normalviktig.

    Och det var underbara sjuksköterskor och läkare ja hade! De som jobbar på sjukhus är verkligen hjältarna här på jorden!

    Men efter min infektion så har man lärt sig att man inte ska livet för givet. Att det faktiskt kan hända saker.

    MVH- Natalie M i Helsingborg.

    SvaraRadera