Elias

Elias
Elias har cancer, men cancern har inte honom

måndag 6 april 2009

Kräks mer och har fått herpesblåsor

Upptäckte att han fått fler utslag i händerna som ser annorlunda ut från de andra. Munnen ser ut som en stor fläskläpp så läkaren fick komma in igen nu ikväll. =Fler ordinationer av läkemedel. Just nu har han 2 olika bredspektra antibiotika + albumindropp + "sockerlösning" + herpesmedicin + svampmedicin i dropp och urindrivande som har fått i spruta nu kl. 22.30.
Så i morgon ska man ta stansprover på dessa olika utslag. Flera andra "märkliga" prover ska skickas iväg till olika ställen, så läkarna jobbar för fulltryck med att hitta orsaken och lösningen på hur man ska göra. Stora doktorn kom tillbaka idag efter en veckas ledighet och han tror allt beror på en elakartad infektion eller virus och inte behandlingen.
Kräks i ett kör och är helt slut. Själv är jag helt trött pga av sömnbrist, men det är ingenting i jämförelse mot hur Elias är!!! Han inte sovit många minuter sammanhängande sedan förra natten och kontroller, spolningar, lavemanger, kräkningar och så vidare gör att han sovit om möjligt ännu sämre. En annan är ju frisk och fått näring i sig. Elias har nog inte fått i sig 2 kalorier/dygn på en vecka... Men nåt positivt: Han har ikväll kissat gult! Innan har det varit brunt pga av hans höga bilirubin. Tycker också att han ser mindre gul ut i ögonen. Jippi! Syster Maria tror att sedan han fått sin nya cocktail av läkemedel kommer han bli bättre inom ett dygn. Jag tror på henne.
Måtte alla mina skyddsänglar finnas där för honom.

4 kommentarer:

  1. Viska i hans öra att han maste orka nu, han far inte ge upp, viska det fran mig, förfarligt hur han haft det sista tiden, skickar honom ater igen varma kraftar og ber till Gud att detta matte vanda snart (kan ej skriva pa svenska i pappas dator), GE INTE UPP ELIAS!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Usch va jobbigt ni har det hela tiden.Tyckte Elias såg piggare ut i fredags när jag såg honom och hoppades att det va en vändning.Varför kan dom inte hitta en mirakel medicin mot allt. Ni finns i våra tankar.Kramis

    SvaraRadera
  3. Hejsan vännen!
    Tänker på er, hoppas vändningen snart är här! Ni är verkligen riktiga kämpar! Har min skyddsängel nära o ber att den ska sända ut helande kraft och energi till er alla!!! Roger skulle ju skicka ett headset till er som Elias skulle ha till datorn, tänkte jag kunde komma med det istället så hade jag ju kunnat köpa några änglar av dig. Nu är det ju påsk o ni har det väldigt jobbigt, så säg bara till när ni känner att ni orkar o kan. Det var även ett antivirus till datorn som ni skulle få. Mina tankar är med er!!
    Kramar
    Sara N

    SvaraRadera
  4. Kämpa på!
    Fick cancer i juli 2008, ALL.

    /Chatila

    SvaraRadera